top of page
Recent Posts
Featured Posts

האם מוצרי חלב באמת בריאים?


חג השבועות בפתח, וכמו בכל שנה, גם השנה אנחנו מוצפים בפרסומות למוצרי חלב, עוגות גבינה, פשטידות ועוד. אבל האם מוצרי החלב בכלל בריאים וטובים עבורינו?

דבר ראשון, יש לזכור שהכוונה בחג השבועות לחגוג את "תנובת הארץ", הפרסומות גורמות לנו להלל את מוצרי החלב ושוכחים קצת את שאר המזונות, כמו: דבש, תמרים, אגוזים, פירות ועוד.

בתור תינוקות אנו צורכים בעיקר חלב (חלב אם), הגוף שלנו בנוי להתמודד עם העיכול שלו. החל מגיל שנתיים, האנזימים שעוזרים בעיכול החלב הולכים ויורדים, עד סביבות גיל העשרים, בו רוב האנשים כבר לא יכולים לעכל מוצרי חלב.

חלב, במיוחד חלב פרה, בניגוד למה שאמרו לנו בתור ילדים- אינו עשיר בכלל בסידן וחלבון, אלא בעיקר בסוכר (לקטוז). ככל שרמת השומן *נמוכה* במוצר, כך רמת הלקטוז גבוהה יותר. בנוסף, במוצרי חלב יש כמות גבוהה של זרחן, מה שמונע את הספיגה של הסידן בגוף ואפילו יכול לגרום לאוסטיופורוזיס, במיוחד אצל נשים. לפי הרפואה הסינית, החלב מקרר ומגביר את הליחה בגוף, לכן אישה שלמשל רוצה לרדת במשקל- עדיף שתפסיק לצרוך מוצרי חלב, כנ"ל גם לגבי ילדים שכל הזמן מנוזלים.

אז מה לאכול במקום? אנשים כל כך רגילים לאכול מוצרי חלב, וכשאני מבקשת מהם להימנע, מיד נלחצים שלא יהיה להם מה לאכול.

אז היום יש תחליפים צמחיים נהדרים בשוק. החל מחלב צמחי (אורז, שקדים, שיבולת שועל ועוד).

מה למרוח על הלחם? אבוקדו, טחינה, ממרח קטניות (עדשים, חומוס, שעועית לבנה...), ממרח קשיו, פסטו, ירקות קלויים (אנטיפסטי) ועוד מלא אפשרויות! מה לגבי חלב עיזים? נכון, חלב עיזים יותר קל לעיכול. אך עדיין, למי שיש רגישות ללקטוז או הצבטרות של ליחה ולחות בגוף- מומלץ להימנע גם מחלב עיזים. ושיהיה חג שבועות שמח וטעים :)

Follow Us
אין עדיין תגים.
Archive

Join our mailing list

לקבל את כל העדכונים

bottom of page